[ strona główna ]

Skład jury

Rolf F. Rehe - przewodniczący jury
Zdobywał szlify typografa w Niemczech. Potem studiował psychologię, projektowanie graficzne i dziennikarstwo na amerykańskim Indiana University. Jest autorem dwóch książek: "Typografia: jak ją uczytelnić" oraz "Typografia i projektowanie dzienników". Po zakończeniu studiów przez 10 lat prowadził zajęcia z typografii na Indiana University. Od 1981 r. jest konsultantem projektowania prasowego. Jego firma Design Research International mieści się w Wiedniu. Rolf F. Rehe specjalizuje się w rozwijaniu i stosowaniu typografii dla prasy i internetu. Realizował projekty w 35 krajach na 5 kontynentach. Ostatnie jego prace dotyczyły zmian szaty graficznej tytułów "Postimees" w Estonii, "Deccan Herald" w Indiach i "Vorarlberger Nachrichten" w Austrii. więcej

Tomasz Tomaszewski
Fotografik stale współpracujacy z "National Geographic". Karierę rozpoczynał w polskich magazynach; współpracował z "Tygodnikiem Solidarność" oraz prasą podziemną. W 1992 r. jego prace zostały wyróżnione w kategorii wiadomoci magazynowych przez "Washington Journalism Review". Jego zdjęcia publikowały takie tytuły jak "Stern", "Paris Match", "Geo", "Time", "US News & World Report", "New York Times". W 1994 r. ukazała się jego książka "Poszukując Ameryki". Ostatnia duża praca Tomaszewskiego pokazana na łamach "National Geographic" to 25 fotogramów powięconych Romom. Autor przygotowywał ten reportaż przez rok. Odwiedził 10 krajów, wykonał blisko 20 tys. zdjęć. Polska publiczność w 2001 oglądała wybór tych prac na wystawie w Zachęcie. więcej

Joan Rosen
Ukończyła dziennikarstwo na Uniwersytecie Stanowym Ohio. Jako fotoedytor zajmuje się stanem i miastem Nowy Jork w Associated Press. Od 20 lat w branży. Była szefem działu foto w "Detroit News" i w "Lansing State Journal" w stanie Michigan. Nadzorowała relacje z nagród Grammy, MTV, U.S.Tennis Open. Także z kampanii wyborczych najwybitniejszych polityków, w tym Hillary Clinton. Przez ostatnie 18 miesięcy była odpowiedzialna za relacje o atakach terrorystycznych z 11 września 2001 r. Podlegli jej pracownicy Associated Press zdobyli liczne nagrody przyznawane przez najbardziej prestiżowe amerykańskie gremia, w tym pierwszą Amerykańskiego Stowarzyszenia Fotografików Prasowych, także Stowarzyszenia Profesjonalnych Dziennikarzy, Nowojorskiego Stowarzyszenia Fotografików Prasowych, wreszcie World Press Photo. więcej

Niall Horton-Stephens
Jest założycielem i właścicielem agencji fotograficzno-ilustratorskiej Horton-Stephens z siedzibą w Londynie. Działa ona od 14 lat na całym świecie, także w Warszawie. Jest przedstawicielem takich znanych brytyjskich fotografików jak Patrick Litchfield i Mervyn Franklyn oraz wielu innych, także ilustratorów. Fotograficy reprezentowani przez Horton-Stephens pracują dla czołowych światowych agencji reklamowych oraz największych międzynarodowych klientów, takich jak Nike czy McDonald's i zdobyli liczne międzynarodowe nagrody. Horton-Stephens był jurorem brytyjskiego konkursu Metro Student Awards, wykładał w warszawskiej Miami Advertising School. więcej

Vahur Kalmre
Jest jednym z redaktorów pisma "Postimees", wydawanego w Tallinie, odpowiedzialnym za jego stronę graficzną. Członek międzynarodowej organizacji z siedzibą w USA-Society for News Design. Od wielu lat zajmuje się także konsultacją w zakresie projektowania prasowego. Ma na swoim koncie kilka projektów w rodzinnym kraju, ostatnio tygodnik sportowy "Eesti Spordilehte". W koncernie medialnym Postimees Group jest głównym konsultantem ds. graficznych i z jego inicjatywy powstała strona internetowa poświęcona projektowaniu graficznemu www.newsdesign.eall.ee. Jest również współtwórcą i współorganizatorem istniejącego od 4 lat konkursu na najlepiej zaprojektowany dziennik w Estonii. więcej

Wojciech Korkuć
Absolwent warszawskiej ASP, lat 36. Należy do najbardziej znanych ilustratorów i projektantów graficznych w Polsce. W 1996 r. założył Korek Studio. Jego prace od wielu lat ukazują się w zagranicznych publikacjach. Zostały wielokrotnie uhonorowane w "European Design Annual", magazynie "Print" amerykańskim konkursie "Creativity". Laureat głównej nagrody w konkursie na najlepszy kalendarz "Vidical'98", zdobywca nagrody specjalnej "New Moment" w konkursie reklamy Kreatura w 1999. Jego prace reklamowe zostały docenione w konkursie międzynarodowym Epica. Miał kilkanaście wystaw indywidualnych i uczestniczył w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą. więcej

Leszek Szurkowski
Ma 54 lata, doktorat i habilitację w zakresie fotografii i multimediów. Wykładał na uniwersytetach w Toronto, Nowym Jorku i Tokio. Od 1992 r. jest profesorem wizytującym ASP w Poznaniu. W 1982 r. założył w Kanadzie studio fotografii reklamowej, multimediów oraz projektowania książek i wydawnictw. Miał 49 wystaw indywidualnych (Lipsk, Toronto, Los Angeles, San Diego), uczestniczył w 150 zbiorowych, w Polsce i na świecie. Zdobył pierwszą nagrodę na "Vidical 1999", dwie drugie na "Vidical 2000", Grand Prix w Arles i Toronto, liczne nagrody i medale w USA, Kanadzie, Szwajcarii, Niemczech i w Polsce. Wśród jego klientów znajdują się m.in. firmy: Air Canada, Coca-Cola i Volkswagen, Kraft Foods, Du Pont, Horseman Corp., PZU, TP SA, Gutek Film. więcej

[ powrót ]